Martin Bodén -

Årskrönika över året som kallades 2009

Då var det dags igen för att kladda ner ännu ett sånt där klassiskt inlägg i bloggen som tydligen hör till vanligenheten såhär när det nalkas lite nytt år, har noterat att det är väldigt många som har hängt med i trenden och gjort någon form av bildsammanfattning över året som gått men då jag inte besitter varken ork till detta eller ens jätte många bilder kommer jag att kombinera detta års krönika lite med en kortare sammanfattning nu för att sedan varva på ett bildspel med några härliga bilder från året som gått för att sedan efter det avsluta med någon form av lista... detta kan mycket väl leda till storslagen sucée!

Gick ut starkt diret i januari och det visade sig att det var månaden då jag för första gången i mitt liv tog på mig en jobbtröjja och fick för första gången i mitt liv en riktig lön med riktiga pengar! Detta avrundades sedan perfekt till sluten av månaden med att jag äntligen klarade av att ta det förbannade körkortet efter 3 misslyckade försök och vuxenpoängen för månaden var ett faktum!

2009 var oxå ett stort år för min lilla hemby malmslätt som verklige gjorde sig ett namn på kartan detta år med storheter som hivmannen som prydde våra svenska tidningar samt framodling av Mackan Edlund som det visade sig under året.. inte av hivmannen då förstås!

2009 var året då brille höll i alla klassika filmkvällar hemma hos henne följt med garv chips och en hel del dipp!

Det var ett år fyllt med sjukta många roliga fyllor och med storheter som studentkryssning nollning och självklart studenten i sig var fylleåret 2009 en dundersucé! Och då detta var året då vi äntligen fick ramla in på dansgolvet på platens upplevdes därför många otroligt roliga samt sjukta mental kvällar innanför just dessa dörrar!

2009 var året då jag fick känna på livet som arbetslös och ett liv med lite för mycket fritid för sitt eget bäsata ibland.

2009 var året då man inte längre fick ladda ner film.. alla fortsatte ändå..

Sommaren 2009 var bäddat för en klockren sommar vilket det oxå blev, med ett peace and love besök även detta år samt en massa härliga öl i solen och lite student på det var det en toppen sommar som passerade snabbare än godståget!

2009 var ett år där jag samlade in lite härliga vuxenpoäng med diverse körkortstagande samt studentagande  men iövrigt såg det ut att bli som vilket år som helst fyllt med intriger emellanåt, diverse otroliga deppkurvor blandat med diverse riktiga glädevågor..

2009 års höjdpunkt är det ingen tvekan på utan detta år slutade på bästa tänkbara sätt årets dunderhöjdpunkt är att jag träffade en sjukt underbar flickvän som inte bara är världens sötaste och snyggaste tjej utan även världens bästa tjej i alla kategorier och jag kunde därför avsluta året 2009 som världens lyckligaste och mest lyckosamma kille med ett stort fett leende på läpparna och med en helt underbar nyårspuss på min älskling!
Vilket förgyllde hela mitt 2009 egentligen och den 24 november är ett glädjedatum utan dess like!


2010 hoppas jag korfattat på att det ska bli ett bra år med ännu fler och större vuxenkliv i form av fast jobb och egen lya!

Gott nytt år då gott folk!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback