Martin Bodén -

Poliskontrolls premiär

Fastnade tydligen idag påväg till jobbet i någon form av smärre poliskontroll och då det var premiär för mig att fasta i en kontroll var det med nervösa ben jag sladdade in till kanten i det hala vädret och gjorde tydligen någon form av sucée.. med nervösa händer försöker jag fifla upp rutan som tydligen frusit fast, efter några desperata försök att öpnna den tar jag tag i dörren och öppnar den och polisen hälsar och säger sedan "körkort och nykterhetskontroll, vi ska bara kolla så den inte ger några utslag" varav en nervös kille som samtidigt fumlar efter sitt körkort någonstans i fickan svarar "det hoppas jag inte det ska göra..he he he"

Efter denna stela öppning tar polisen fram blåsinstrumentet och ber mig blåsa hårt vilket jag oxå göra och efter 3 försök kunde vi tydligen båda konstatera att den var trasig och jag som redan var stressad klämmer fram "är lite stressad till jobbet.. he he he" och polisen går och hämtar kollegans blåsinstrument och efter att ha tagit någon form av superandetag och blivit godkänd kunde jag fumla mig vidare till jobbet något förundrar över hur denna polisdebut gick till och galet glad för att igårkväll faktiskt blev en lugn kväll och inget annat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback