Martin Bodén -

Snabb visit på arbetsförmedlingen

Blev ett klassiskt besök på arbetsförmedlingen idag.. ett väldigt givande besök som tog mig 5 min att utföra och resulterade som vanligt i noll sökta jobb...vilket är väldigt lustigt om man tittar på dem toppjobb som arbetsförmedlingen erbjuder som snöskottare med händerna i 8 timmar i sträck.. eller varför inte vara assistent till en bonde och hjälpa till och gödsla och gräva skit? det är ju drömmjobb!
Efter att ha stått ett tag och suckat kom en arbetsledare fram till mig och frågar:
"hittar du nått bra?"
"nej inga direkt toppjobb ni erbjuder här, jag åker nog hellre runt och söker själv.." sa jag uppgivet
och frågade sedan om när man får ersättning.. jag tror att arbetsförmedlingen älskar mig lika mycket som jag älskar dem!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback